Turkiet

Okej, nu tänkte jag göra de där inlägget om turkiet i sommras. Delar upp de i två inlägg och i det första tänkte jag skriva lite om min och Emmas äventyr i olika delar av turkiet :)


Vår resa började i Izmir, där jag mötte upp Emma som redan hade varit där i ett par dagar. Vi hängde där med Emmas kompisar från hennes Plugg-tid! Himla roligt hade vi och de gick ganska vilt till kan jag lova! Hade jättemånga bilder från dom dagarna men någon fick tag i min kamera och raderade alla bilder.. Typiskt!



Jag ute på promenad i soliga Izmir.

Efter Izmir så åkte vi till Bodrum. Vi bodde tyvärr inte i bodrum men i en liten stad som hette Gumbet. De låg bara 10 min utanför Bodrum så vi va i saden varje dag. :) Och jävlar vilken stad de va! Sjukt fina bygnader och båtarna som folk hade där ska vi inte snacka om! Bodrum är en stad för dom rika turkarna. De må jag säga :P



Kolla in byggnaderna lisom!



De fanns hur mycket mysiga fik som helst!



De blev en hel det tavla spelande också! ;)

Efter Bodrum och Gumbet tog vi våra resväskor och drog vidare till Kas! Och den staden va nog den mysigaste jag har varit i någonsin! En underbar liten "håla" som jag verkligen blev kär i. Och världens mysigaste hotell med sjukt nice personal! Vi var även iväg till en stad som heter myra och en som heter kalkan med vår hotell chef! De va en upplevelse kan jag lova :)



Underbara Kas





Sötaste hunden ever som hängde med mig och Emma varje gång vi va ute. Ett tag blev de till och med så att han skällde på vart enda människa som råkade komma för nära oss! Hihi



Vår utsikt från balkongen!



På en promenad med en annan hund :P

När vi var i myra med hotell chefen så skulle han och en annan man börja med en ny busniess. Så vi hängde på, och fick oss en riktigt rolig dag! Skrattade typ konstant åt allt dom männen gjorde ;P Haha!



En Mimmi ska hämta apelsiner :)



Vi besökte även något ställe där folk hade bott i bergen, allt var bevarat som de var för miljoner år sedan (Där överdrev jag men ni fattar vad jag menar) Himla coolt var de iaf!

De va lite text och bilder från min underbara trip, Detta gjorde jag mellan 9 april och 20 april. 20 April åkte jag till alanya där jag stannade till 24 oktober! :) Och de kommer ett inlägg om den tiden lite senare! :)

Ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mimmii

En blogg om mitt liv, Både i Sverige & i Turkiet.

RSS 2.0